Dorthe@Klinik-KropUmulig.dk

Efter aftale

Ansigtszoneterapi er en terapeutisk metode til bearbejdning af årsagen til kroppens organiske, fysiske og psykiske ubalancer. Ifølge Lone Sørensen, Barcelona, som har udviklet metoden og hos hvem, jeg har taget uddannelsen, er Ansigtszoneterapi en terapeutisk metode til bearbejdning af årsagen til kroppens organiske, fysiske og psykiske ubalancer og fejlfunktioner. Terapien udføres ved manuel stimulation af punkter og zoner på hudoverfladen.
Facial Refleksterapi (ansigtszoneterapi) er en ny og moderne behandlingsteknik, hvor hele kroppen via reflekszoner og punkter i ansigtet behandles for symptomer/sygdomme og derved bringes i balance.
Med Facial Refleksterapi (ansigtszoneterapi) er det muligt at opnå forbedringer for alle symptomer/sygdomme, muskelsmerter og spændinger samt stressrelaterede problemer. Samtidig kan behandlingen anvendes som led i genoptræning ved alle typer hjerne- og neurologiske dysfunktioner, idet Facial Refleksterapi er grundpillen i et langt større specielt behandlings- system, sammensat og videreudviklet på baggrund af meget gammel og helt ny viden fra hele verden inden for refleksterapi.
Behandlingen udføres ved manuel stimulering af punkter og zoner på hudoverfladen i ansigtet. Ved hjælp af denne terapi er det muligt først at analysere og derefter afbalancere de organer, hvor der ligger en ubalance.
Ansigtszoneterapien er en reflexologisk metode, hvis formål er at behandle grunden til kroppens organiske, fysiske, kemiske og psykiske ubalancer og fejlfunktioner. Behandlingen udføres ved manuel stimulering af punkter og zoner på hudoverfladen i ansigt og kranie. Ansigtszoneterapien, der er afprøvet igennem et 20-årigt forløb, er sammensat af elementer fra forskellige tekniker:- Traditionel akupunktur- Kraniosakral terapi- Kinesiologi- Cyberteknik
Ansigtszoneterapiens historie:  Ansigts Refleksterapi er en sammensat og moderne behandlingsform (ca. 30 år gammel), men dens rødder strækker sig flere tusinde år tilbage fra bl.a. vietnamesiske og kinesiske samfund. Behandlingen er udformet af zoneterapeut og akupunktør Lone Sørensen, som i over et kvart århundrede har samlet, koordineret og afprøvet de mest effektive teknikker fra hele verden indenfor ansigtzoneterapi, kraniepunktur, neurologisk punkt-refleksologi, akupunktur m.m.I den moderne ansigtszoneterapi kombineres disse behandlingsmetoder med bl.a. den indianske facialterapi, der igennem generationer er blevet brugt – og stadig bruges af indianer i Andesbjergene i det sydlige Argentina. I 2001 modtog Lone Sørensen tre ærespriser fra W.H.O. (World Health Organization) for sit zoneterapi-arbejde.

Lone Sørensen fortæller i Naturligvis om Ansigtszoneterapi og Temprana Refleksterapi: